V úterý 26. 9. 2023 se zaplnila přednášková místnost v prvním patře valdštejnského zámku. V rámci setkání pracovní skupiny na podporu rovných příležitostí zde byla představena metoda PBIS (Positive Behavioral Interventions and Supports).
Celkem se přihlásilo 21 posluchačů. Představení metody „Pozitivní podpora chování“ vedla Mgr. Zuzana Sedláčková ze společnosti SOFA.
PBIS systém vznikl v 80. letech v USA jako reakce na problémové chování žáků. Dnes funguje po celém světě. K nám ho přivezla Mgr. A. Kubíčková. V ČR je momentálně přibližně 15 zapojených škol. Systém PBIS je proaktivní přístup škol k vytvoření přátelské atmosféry a bezpečného prostředí. Zásadním principem je upevňování celoškolně jednotných pozitivně formulovaných norem chování.
Pomáhá při překonávání plošného dopadu krizí (pandemie, války) na psychiku. A to díky tomu, že nabízí strukturu a systém. Rovněž pomáhá se začleněním žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Pozitivně ovlivňuje průběh a výsledky vzdělávání. Pomáhá nejen žákům, ale i učitelům. Škola si sama nastaví systém dle svých potřeb. PBIS pomáhá při přechodu na druhý stupeň. PBIS cílí na všechny žáky a je hlavně o předcházení stresu a oceňování.
Zlepšuje wellbeing žáků, učitelů, vzdělávací výsledky, sociální dovednosti, pocit bezpečí ve škole, podmínky pro učení, školní klima.
Důležité je, aby byl systém jednotný. Aby se zapojili všichni učitelé i ostatní pracovníci. Aby pravidla platila ve všech prostředích (třída, jídelna, šatna, družina atd.)
Do PBIS se může škola zapojit sama (lze čerpat informace z internetu) nebo za podpory a vedení koučů ze spol. SOFA.
Posluchači ocenili kvalitní seminář a metodiku, ze které mohou čerpat informace.
Další setkání pracovní skupiny na podporu rovných příležitostí se uskuteční v úterý 21.11.2023 od 16. hodin.
Žádné komentáře doposud nebyly přidány.
Přidat komentář