V úterý 26. 9. 2023 se zaplnila přednášková místnost v prvním patře valdštejnského zámku. V rámci setkání pracovní skupiny na podporu rovných příležitostí zde probíhal seminář PBIS (Positive Behavioral Interventions and Supports).
Jelikož se jedná o velmi zajímavé téma, rozhodli jsme se seminář nabídnout i mimo pracovní skupinu. Celkem se přihlásilo 21 posluchačů. Seminář „Pozitivní podpora chování“ vedla Mgr. Zuzana Sedláčková ze společnosti SOFA.
PBIS systém vznikl v 80. letech v USA jako reakce na problémové chování žáků. Dnes funguje po celém světě. K nám ho přivezla Mgr. A. Kubíčková. V ČR je momentálně přibližně 15 zapojených škol. Systém PBIS je proaktivní přístup škol k vytvoření přátelské atmosféry a bezpečného prostředí. Zásadním principem je upevňování celoškolně jednotných pozitivně formulovaných norem chování.
Pomáhá při překonávání plošného dopadu krizí (pandemie, války) na psychiku. A to díky tomu, že nabízí strukturu a systém. Rovněž pomáhá se začleněním žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Pozitivně ovlivňuje průběh a výsledky vzdělávání. Pomáhá nejen žákům, ale i učitelům. Škola si sama nastaví systém dle svých potřeb. PBIS pomáhá při přechodu na druhý stupeň. PBIS cílí na všechny žáky a je hlavně o předcházení stresu a oceňování.
Zlepšuje wellbeing žáků, učitelů, vzdělávací výsledky, sociální dovednosti, pocit bezpečí ve škole, podmínky pro učení, školní klima.
Důležité je, aby byl systém jednotný. Aby se zapojili všichni učitelé i ostatní pracovníci. Aby pravidla platila ve všech prostředích (třída, jídelna, šatna, družina atd.)
Do PBIS se může škola zapojit sama (lze čerpat informace z internetu) nebo za podpory a vedení koučů ze spol. SOFA.
Posluchači ocenili kvalitní seminář a metodiku, ze které mohou čerpat informace.
Další setkání pracovní skupiny na podporu rovných příležitostí se uskuteční v úterý 21.11.2023 od 16. hodin.
Prezentace ze setkání ke stažení.
Žádné komentáře doposud nebyly přidány.
Přidat komentář