Poslední den v říjnu se sešla pracovní skupina asistenti pedagoga (AP). Právě asistentů pedagoga se týkají změny ve školství, které jsou v plánu od roku 2025. Tzv. parametrizace zřejmě bude znamenat, že na některých školách o své asistenty přijdou. Samozřejmě to není pro asistenty příjemná situace. Je to v rozporu s nastavenou inkluzí, kdy jsou v běžných školách děti, které opravdu podporu potřebují. Asistenti plní i důležitou roli pozorovatelů klimatu ve třídě. Mnohdy jsou mnohem blíže dětem a mohou tak odhalit rizikové faktory.
Zkušenosti z praxe ukazují, že na asistenty si zvykli nejen učitelé, kteří je vnímají jako nedílnou součást učitelského sboru, ale také rodiče, kteří mají zájem o asistenty ke svým dětem, pokud je to potřeba.
Skupina se mimo jiné věnovala tématu kompetencí asistentů pedagoga v případě problémových žáků, wellbeingu, používání mobilních telefonů atd. V závěru asistentky vyjádřily zájem o další setkávání v rámci skupiny.
Žádné komentáře doposud nebyly přidány.
Přidat komentář