V úterý 8. 2. se sešli členové pracovní skupiny technická, která vychází z původní pracovní skupiny na podporu matematické gramotnosti. 11 členů bylo informováno, jak by měla PS pracovat. Jedním z úkolů je hledat aktivity, které povedou k podpoře klíčových kompetencí a budou vedeny moderními didaktickými metodami.
Jako jednu z aktuálních kompetencí současnosti vidí členové kompetenci k učení. Žáci se neumí učit a s přibývajícím věkem klesá jejich zájem a motivovanost. Pedagogové by měli žákům představit různé formy a metody učení, aby si každý našel to, co mu vyhovuje a bude pro něj co nejefektivnější. Důležitý je i osobnostní růst nejen učitele, ale i žáka. V dnešní době se školy také věnují finanční gramotnosti. Aktivitu zaměřenou na znalosti v oblasti finanční gramotnosti úspěšně realizuje pro základní školy Masarykova obchodní akademie.
Nadaní žáci, další téma, které rezonovalo během setkání. Jak dalece mají pedagogové prostor tyto žáky identifikovat a podporovat?
Na dalším setkání PS představí H. Kubová vhled do konstruktivistické metody.
Žádné komentáře doposud nebyly přidány.
Přidat komentář