Pracovní skupina technická se sešla ve čtvrtek 6.2. Členové byli seznámeni s výsledky dotazníkového šetření k aktuálnímu stavu projektu MAP IV a PS TECH.
Dále pak jedna z účastnic sdílela s kolegy informace o plánovaném výjezdu se SCIO školou do Švédska. Diskuse se také zaměřila na roli PPP a SPC při přestupu na střední školy.
Velkým tématem byly jednotné přijímací zkoušky na střední školu nanečisto, které proběhly na základních školách 28.1. Žáci si mohli vyzkoušet reálnou situaci u zkoušek. Na některých školách byla dokonce domluvena výměna deváťáků, například v Jičíně mezi 2. ZŠ a 4. ZŠ. Výsledky zkoušek však obecně nedopadly dobře. Členové PS diskutovali jejich náročnost a obsah. Rovněž vnímají, že některé děti mají po tomto testu velké obavy a dostaly se do stresu. Děti si zjistily, že v předchozím roce byly bodové zisky obecně vyšší. V 9. ročnících se učí převážně na přijímací zkoušky, aby je úspěšně zvládly. Znalosti získané ve škole však často nestačí, a kdo má možnost dochází na přípravu. S tím souvisí otázka, které děti se dostávají na SŠ resp. gymnázia? Děti studijního typu nebo děti, které se učivo „nadrilují“ za podpory rodiny!?
Během setkání došlo k navázání spolupráce dvou škol v rámci akce dobrovolničení, a to v tématu životního prostředí. Členové PS si také odnesli tipy na weby a materiály na podporu finančního a mediálního vzdělávání.
Další setkání PS TECH se uskuteční 15. 5. 2005 od 16 hodin.
Žádné komentáře doposud nebyly přidány.
Přidat komentář