Fulltextové vyhledávání

Drobečková navigace

Úvod > Co je Map > Vzdělávací akce > Typologie osobnosti MBTI 4 - komplexní audit silných stránek

Typologie osobnosti MBTI 4 - komplexní audit silných stránek



Datum konání:
3.6.2025
Datum ukončení:
4.6.2025

Typologie osobnosti MBTI 4 - komplexní audit silných stránek

Lektorka: Mgr. Jiřina Majerová (Stang), www.viaspirita.cz

Termín: 3. a 4. 6. 2025, 08:30 - 16:00 hodin

Místo:  učebna v 1. patře jičínského zámku, Valdštejnovo nám. 1


Kurz je pro účastníky ZDARMA.
 
Program semináře:
  1. Ohlédnutí zkušenostní (naše zkušenosti s MBTI v profesním životě v oblasti využívání silných stránek, spolupráce v týmu a přínosů organizaci) a ohlédnutí informační (psychické funkce a zaměření osobnosti)
  2. Východiska „pozitivní psychologie“ pro rozvoj silných stránek
  3. Audit silných stránek: sebepoznání dle typologie MBTI: a) typ temperamentu jako základ potřeb, hodnot, předpokladů pro rozvoj dovedností a zvládání rolí a projevů v chování; b) typ osobnosti ve vztahu k přínosům týmové práci a organizaci
  4. Audit silných stránek: co říkají ostatní (s oporou o informace získané od kolegů metodou 1: 360° zpětnou vazbu). Po domluvě s klientem.
  5. Audit silných stránek: zájmy, oblíbené aktivity, obavy (s oporou o reflexi osobních zájmů, oblíbených a neoblíbených činností a obav, které vyplývají z typu osobnosti)
  6. Audit silných stránek: syntéza - tabulka či mapa silných stránek
  7. Praktický plán rozvoje silných stránek vycházejících z typu temperamentu a typu osobnosti dle MBTI, z informací získaných od kolegů prostřednictvím metody 1: 360° zpětné vazby a z auditu zájmů, oblíbených aktivit a obav.
  8. Syntéza – silné stránky našeho týmu a kompenzace slabých stránek (v celých týmech nebo organizacích).
  9. Reflexe a přesah do profesní reality, deník silných stránek.
 
Cíle semináře:
  • Prozkoumáme východiska tzv. pozitivní psychologie (Martin Seligman, American Psychological Association), z jejíchž výzkumů vyplývá, že pokud lidé ve své profesi mohou rozvíjet své silné stránky vycházející z jejich vrozeného osobnostního a temperamentového nastavení, zvyšuje se jejich výkonnost a přínos organizaci, ve které pracují.
  • Provedeme audit svých silných stránek: a) s oporou o systém typologie MBTI (typ temperamentu jako základ potřeb, hodnot, předpokladů pro rozvoj dovedností a zvládání rolí a projevů v chování; typ osobnosti ve vztahu k přínosům v týmové práci a v organizaci), b) s oporou o informace získané od kolegů metodou 1: 360° zpětná vazba, c) s oporou o reflexi osobních zájmů, oblíbených a neoblíbených činností a obav, které vyplývají z typu osobnosti.
  • Vytvoříme si tabulku nebo mapu svých silných a slabých stránek ve všech třech hodnocených oblastech (viz předchozí bod)
  • Vytvoříme si praktický plán rozvoje svých silných stránek pro rozvoj organizace. Reflektujeme, jak naše silné stránky doplňují silné stránky kolegů v týmu.
Co každý účastník získá, s čím odejde?
  • Popis preferovaných potřeb, hodnot a předpokladů pro rozvoj dovedností, zvládání rolí a projevů v chování pro každý typ temperamentu (SJ, SP, NT, NF) dle MBTI.
  • Popis vlastního typu osobnosti (16 typů) ve vztahu k přínosům týmové práci a organizaci.
  • Mapu silných stránek vlastní osobnosti jako východisko pro profesní rozvoj a efektivitu.
  • Praktický plán rozvoje silných stránek využitelný v osobním a profesním životě

Přihlašování prostřednictvím tohoto formuláře:


Komentáře


Žádné komentáře doposud nebyly přidány.

Přidat komentář

Vámi zadané osobní údaje budeme zpracovávat za účelem odpovědi. Bližší informace naleznete v zásadách zpracování osobních údajů