Akreditovaný vzdělávací program je určen pro učitele mateřských škol a I. stupně základních škol, kteří chtějí zároveň pracovat jako logopedičtí asistenti a získat vzdělání dle čl. IV písm. c) dle metodického doporučení MŠMT k zabezpečení logopedické péče ve školství č. j. 14712/2009 – 61.
Program je zaměřen na podporu znalostí a získání praktických dovedností v oblasti logopedické prevence a komunikačních dovedností u žáků předškolních zařízení a žáků mladšího školního věku.
Náplň práce a kvalifikace logopedického asistenta je stanovena Metodickým doporučením č.j. 14 712/2009-61 k zabezpečení logopedické péče ve školství. K výkonu práce logopedického asistenta je zapotřebí mít minimálně pedagogické vzdělání, stanovené pro učitele mateřské školy, základní školy, nebo střední školy.
Více informací naleznete v přiloženém dokumentu zde: Náplň práce, kompetence a kvalifikace
Náplň práce logopedického asistenta:
Program je rozdělen do těchto částí:
Průběh praxe:
Každý účastník osobně navštíví vybranou mateřskou školu. Bude přítomen u skupinové či individuální logopedické intervence (kolektivní jazykové chvilky, sluchové hry, zrakové hry, dechová, fonační a artikulační cvičení – práce s pomůckami, rozvoj aktivní a pasivní slovní zásoby, vyjadřovací obratnost, příklady dobré praxe). Tato návštěva bude v rozsahu 8 vyučovacích hodin (1-2 dny).
Další částí praxe je samostatná práce, během které účastník zpracuje závěrečnou práci na základě získaných poznatků.
Ukončení studia:
Studium bude ukončeno závěrečným pohovorem a rozborem kazuistiky nebo kolektivní jazykovou chvilkou, kterou absolvent zpracuje na základě pedagogické praxe v oblasti logopedické prevence.
Žádné komentáře doposud nebyly přidány.
Přidat komentář