Předškolní vzdělávání a péče: dostupnost - inkluze - kvalita
Typ téma
Povinné opatření MAP
Mateřská škola by měla být dostupná všem, být bezbariérová a tím splňovat požadavky na inkluzi (zařazení všech dětí a žáků do běžných škol a nabídnutí adekvátního vzdělávání bez ohledu na jejich individuální rozdíly). K předškolnímu vzdělávání se přijímají zpravidla děti od tří let věku. Většina mateřských škol není plně vybavena na práci s dvouletými dětmi (např. nedostatek personálu – chůvy, hračky) ani na práci s dětmi v případě inkluze. Děti se speciálními vzdělávacími potřebami vyžadují větší individuální péči a speciální pomůcky, aby bylo dosaženo adekvátního vzdělávání. Celkově práce s dětmi záleží na počtu dětí ve třídách a na věkovém složení dětí. Dostatečný individuální přístup a péči lze poskytnout pouze v případě nižšího počtu děti ve třídách. Některé školy se mohou potýkat s nedostatkem prostoru pro hraní či cvičení s dětmi nebo oddělené ložnice. Důležitý je dostatečný venkovní prostor, kde by děti měly pobývat několik hodin denně.
Zpět na přehled