V úterý 17. 10. se potřetí v tomto kalendářním roce sešli členové pracovní skupiny humanitní (PS HUM). Tato skupina byla poslední, která ještě nevyplnila anonymní dotazníky, které jsou zaměřené na hodnocení práce v projektu MAP IV a PS HUM. Získané výsledky poslouží k dalšímu zlepšování a směřování projektu i samotné skupiny. S výsledky šetření budou členové seznámeni.
V další části otevřela jedna z přítomných téma výuky cizích jazyků. Ráda by získala inspiraci na aktivity pro pedagogy i žáky. Příprava na hodiny je o neustálém hledání nových podnětů a nápadů. Zároveň je třeba zohlednit jistou přetíženost žáků. Některé děti mají dopoledne školu a odpoledne každý den kroužky.
Jako výhoda se může jevit rodilý mluvčí ve škole. Dětem může pomoci překonat jazykovou bariéru.
Velmi dobrou zkušenost sdílela K. Radová s jednodenními či vícedenními výjezdy vlakem do Německa (Oybinu, Žitavy). Pro děti připravila interaktivní brožuru s různými úkoly, které plní přímo na místě. Děti jsou nucené aktivně komunikovat v přirozeném prostředí.
Jednou z cest je navázání spolupráce s partnerskou školou v zahraničí.
Dobré je také nezapomínat na vhodné formy hodnocení i hodnocení vzájemně mezi spolužáky. Důležité je také, aby se dítě samo umělo ocenit a pochválit se! Zdůraznit jim, že chyby jsou v pořádku.
V závěru setkání ještě proběhl dotaz, co nejvíc dítě, které přechází na gymnázium potřebuje? Důležitá je samostatnost, umět vyhledávat informace a umět si udělat výpisky z výkladu (napříč i jinými předměty). Dítě by se nemělo bát a mělo by se umět zeptat. Netrápit děti povinnou četbou. Ať čtou cokoliv, co je baví!
Další setkání se uskuteční po novém roce. V případě zájmu o práci v PS HUM pište na e-mail: pracovni-skupiny-map@otevrenezahrady.cz.
Žádné komentáře doposud nebyly přidány.
Přidat komentář