Pracovní skupina na podporu rovných příležitostí se sešla v úterý 24.5. na jičínské hvězdárně. Stejně jako v ostatních pracovních skupinách se znovu vrátila k tématu ukrajinských žáků. Vedoucí J. Jirásko přítomné podrobněji seznámil s metodikou hodnocení ukrajinských dětí. Zdůraznil, že by tyto děti měly být hodnoceny zejména za pokrok, který v průběhu času učinily. Neměly by být srovnávány s jinými žáky ve třídě. Prioritou je adaptace dětí na nové prostředí, a ne jejich hodnocení. Doporučeno je hodnotit slovně příp. kombinované hodnocení. Pokud je to možné, lze přihlédnout k výsledkům, které měly děti na Ukrajině (internetová žákovská knížka). Určitě se nabízí i využití různých grafických podob, aby tomu žák lépe porozuměl.
Dále byla pracovní skupina seznámena s novelou nařízení vlády č. 75/2005 Sb., o stanovení rozsahu přímé vyučovací, přímé výchovné, přímé speciálně pedagogické a přímé pedagogicko-psychologické činnosti pedagogických pracovníků. Jedná se zejména o změnu pravidel snížení týdenního rozsahu přímé pedagogické činnosti zástupců ředitele, která má za cíl především posílení kompetencí ředitele školy a sjednocení pravidel pro ustanovování zástupců ředitele.
Neméně důležitou složkou fungování školy je duševní zdraví. Tedy dobré duševní zdraví žáků i učitelů (tzv. wellbeing), kteří společně spoluvytvářejí klima školy. A pokud je ve škole dobré klima, všichni mohou spokojeně učit i učit se. K tomu může napomoci také supervize na školách. MAP nabídnul tuto podporu formou dotazníkového šetření, na které zareagovalo několik škol. V současné době probíhá navazování spolupráce se supervizory. Školy velmi ocenily tuto možnost a zároveň finanční podporu ze strany MAP. Nezbývá než všem popřát, aby na školách byla dobrá atmosféra, aby všichni úspěšně zvládli závěr školního roku a mohli se těšit na zasloužený odpočinek plný sluníčka a skvělých zážitků.
Další setkání se uskuteční 27. 9. 2022 od 16 hodin.
Žádné komentáře doposud nebyly přidány.
Přidat komentář