Fulltextové vyhledávání

Drobečková navigace

Úvod > Aktuality > Noc literatury, projekt Český ráj či představení projektu Molekuly čtení na PS Humanitní

Noc literatury, projekt Český ráj či představení projektu Molekuly čtení na PS Humanitní



Datum konání:
25.9.2025

Pracovní skupina humanitní se sešla ve velké učebně jičínského zámku ve čtvrtek 18. 9. Nejprve členové obdrželi informace týkající se stavu akčních plánů a výsledků dotazníkového šetření SWOT-3 analýzy, které probíhalo v pracovních skupinách na jaře. L. Veselá také nastínila členům, jakým směrem se bude ubírat navazující projekt MAP V.

Účastníci oceňují, že pravidelná setkání jim poskytují bezpečný prostor ke sdílení zkušeností a příjemnou atmosféru. Přestože výsledky nejsou vždy konkrétní, pomáhají jim načerpat novou energii a inspiraci.

Základní škola Sobotka se účastnila akce „Noc literatury“. Děti společně s učiteli vystoupaly na věž Humprechtu, kde si četly literární texty vztahující se k místnímu zámečku a městu Sobotka. Celé odpoledne se neslo v duchu literatury a objevování regionální historie.

Na Základní škole Železnice zase pravidelně probíhá v prvním zářijovém týdnu projekt „Český ráj“, který je součástí místně zakotveného učení. Děti poznávají okolní krajinu během procházek, které jsou doplněny aktivitami a pracovními listy. Projekt tak přispívá nejen k lepšímu poznání regionu, ale také posiluje třídní kolektiv a podporuje spolupráci mezi žáky.

V rámci diskuse o pedagogickém rozvoji byl zdůrazněn význam osobních pohovorů mezi učitelem a ředitelem, které umožňují individuální plánování a posilování důvěry. Byla také vyzdvihnuta potřeba budovat důvěru nejen mezi žáky a učiteli, ale i mezi učiteli a vedením školy, což je klíčové pro zdravé školní klima.

Pozornost si získal i školní parlament a jeho role ve škole, stejně jako inovativní projekt „Molekuly čtení“. Autorky projektu Kateřina Špronglová a Tereza Booth společně s Hanou Dobiášovou představily metodu úrovňového čtení určenou pro začínající čtenáře na prvním stupni základních škol, zejména v 1. až 3. třídě. Tato metoda je vhodná pro všechny typy čtenářů a klade důraz na rozvoj kritického myšlení, čtenářského sebevědomí a kompetenčního učení. Děti jsou podporovány v tom, aby byly hrdé na to, že přečetly knihu, a získávaly tak větší sebedůvěru v oblasti čtení s porozuměním.

Další setkání pracovní skupiny humanitní se uskuteční ve čtvrtek 27. 11. 2025 od 16 hodin.

                IMG_2265.jpg       IMG_2266.jpg      IMG_2267.jpg

                IMG_2268.jpg       IMG_2269.jpg      IMG_2270.jpg

                IMG_2271.jpg       IMG_2272.jpg      IMG_2273.jpg

                

 


Komentáře


Žádné komentáře doposud nebyly přidány.

Přidat komentář

Vámi zadané osobní údaje budeme zpracovávat za účelem odpovědi. Bližší informace naleznete v zásadách zpracování osobních údajů