Workshop pro pedagogy a beseda pro veřejnost, to vše proběhlo v Jičíně 29. listopadu pod vedením lektorky Marty Ventrubové, speciální pedagožky a koučky, a jejího syna Tomáše Ventrubvy. Dopolední program v ZUŠ s názvem "Jak pracovat ve škole s dětmi a žáky, aby byli úspěšní (nejen) ve škole" přilákal bez jednoho dvacet pedagogů z mateřských i základních škol v ORP Jičín. Odpolední beseda v aule jičínského gymnázia se nesla v komorním duchu, a tak dala možnost přítomným možnost zeptat se na konkrétní problémy, které s dětmi řeší.
Oba programy zahájila Marta Ventrubová seznámením s nejrůznějšími "nešvary" v komunikaci, které narušují porozumění. Mimo jiných jmenovala například zobecňování, domýšlení si na základě vlastních předchozích zkušeností, zaměřování se pouze na negativa i odlišnost v úhlu pohledu na jeden stejný problém.
Dále byla zmíněna i odlišnost ve způsobu komunikace, kterou ovlivňuje to, jaký z pěti lidských smyslů je u nás dominantní. Jiná slova tak může volit člověk, u kterého dominují vizuální vjemy, naopak jinak ten, který se více soustředí na vjemy audio povahy. U dvou lidí opačného zaměření pak může docházet k neporozumění, přitom stačí ve svém vyjadřování využít jiných slov.
Marta Ventrubová mimo jiné hovořila i o možnostech odbourání vlastní nepohody, kterou velmi snadno přeneseme na druhou osobu. Zatímco při workshopu pro pedagogy zařadila do programu relaxační cvičení, na odpolední besedě ukázala metodu kotvení si příjemných vzpomínek.
Další témata se z velké části odvíjela od dotazů a zkušeností přítomných z řad pedagogů, rodičů, psychologů i prarodičů, kteří se velmi rychle otevřeli a dokázali si na své otázky odpovídat vzájemně. Vytvořilo se tak velmi příjemné prostředí pro diskuzi.
Tu přítomní vedli například na téma, do jaké míry jsou pochvaly přínosné a kdy naopak mohou při výchově dětí uškodit, jaký vliv má známkování ve školách a porovnávání se spolužáky na sebehodnocení a sebevědomí dítěte a jak s tím pracovat doma, i o tom, jak důležitá je efektivní komunikace mezi rodičem a učitelem.
Konec besedy pak patřil tématu zpětné vazby a konstruktivní kritiky, která je pro zdravý psychický vývoj dítěte velmi potřebná.
Díky osobnosti Marty Ventrubové, pozitivnímu přístupu a schopnosti naslouchat byly oba programy velmi vydařené a přinesly zajímavé poznatky nejen široké veřejnosti, ale i lidem pracujícím mnoho let v oboru vzdělávání a dětské psychologie.
Žádné komentáře doposud nebyly přidány.
Přidat komentář