Početná skupina asistentů pedagoga (PS AP) se setkala v úterý 9. 4. od 16 hodin. V úvodní části se členové vyjadřovali k vizi, prioritám a cílům projektu, který ve stávajícím znění odsouhlasili.
Dále pak V. Brychtová (SPC Jičín) na základě poptávky přinesla zprávu, kterou vystavují v pedagogicko-psychologické poradně (PPP) nebo speciálně pedagogickém centru (SPC). V PPP mají v péči děti s poruchami chování (ADHD atd.), poruchami učení, děti nadané, cizince, a také vyšetřují školní zralost. V SPC poskytují péči dětem s PAS (poruchy autistického spektra), vadami řeči, mentálním postižením.
Jedná se o „Doporučení školského poradenského zařízení pro vzdělávání žáka se speciálními vzdělávacími potřebami ve škole“, se kterou se seznamují i asistenti pedagoga. Ne vždy však jsou asistenti obeznámeni, co jednotlivé kolonky znamenají. V. Brychtová poskytla ucelené informace, co ve zprávě najdeme a co které označení znamená.
Následně proběhla diskuse k tématům jako je volba metody čtení, používání gumovacího pera nebo budování bezpečného prostředí po nástupu dětí do prvních tříd.
Další setkání proběhne 10. 9. 2024 od 16:00 hodin. PS AP se bude věnovat tématu „portfolio žáka“.
Žádné komentáře doposud nebyly přidány.
Přidat komentář