Žáci se specifickými poruchami a dysortografie
V teoretické části se podíváme na jednotlivé typy poruch učení, které nejvíce ovlivňují oblast Jazyk a jazyková komunikace (dyslexie, dysgrafie a dysortografie). V praktické části se zaměříme na rozvoj jednotlivých percepcí, reedukaci dysortografie. Probereme specifické a nespecifické chyby v písemných pracích. Společně si vyzkoušíme jednotlivé reedukační i výukové aktivity. Probereme si problémy, které ve výuce mohou nastat, včetně hodnocení a přípravy písemné práce.
Kdy: v pátek 18. 10. 2024 od 09:00 do 15:00 hodin
Kde: učebna PPP a SPC Jičín, 17. listopadu 861, Jičín (nová budova na autobusovém nádraží)
Lektorka: PhDr. Kamila Balharová
Obsahem kurzu jsou témata:
- Co jsou to specifické poruchy učení (dyslexia, dysgrafie, dysortografie).
- Vliv percepcí na poruchy učení a praktické procvičení jejich posilování.
- Dysortografie ve výuce. Projevy, kazuistiky, jak mohu pomoci jako učitel. Aktivity, které mohou pomoci.
- Reedukace dysortografie prakticky.
- Jak sestavit písemnou práci z českého jazyka, aby žák s dysortografií mohl podat výkon srovnatelný se spolužáky.
- Hodnocení žáka s dysortografií.
Lektorka:
Specializuje se na žáky se specifickými poruchami učení. Vytváří pro ně webové stránky KamiNet.cz, píše knihy zaměřené na rozvoj strategií a čtenářských dovedností. Jako učitelka a speciální pedagog učila 38 let jak třídy specializované na žáky s poruchami učení, tak třídy běžné s integrovanými žáky. Má zkušenosti i z práce uvolněného speciálního pedagoga. V současnosti vede svou soukromou praxi.
Pro žáky s dysortografií vydala publikace Vyjmenovaná slova hrou 1 a 2 a na procvičení měkčení knihu Příběhy veverky Zrzinky. Další aktivity lze najít na jejích osobních stránkách: https://kamilabalharova.kaminet.cz/publikace1.htm
Přidat komentář