Fulltextové vyhledávání

Drobečková navigace

Úvod > Co je Map > Vzdělávací akce > Metodický kurz

Metodický kurz



Datum konání:
29.3.2025
Datum ukončení:
17.6.2025

Metodický kurz

V rámci projektu Místní akční plán rozvoje vzdělávání pro ORP Jičín IV jsme ve spolupráci se ZŠ a MŠ Dětenice domluvili realizaci Metodického kurzu od společnosti JOB - spolek pro inovace.

Z projektu MAP pro ORP Jičín IV bychom se částečně mohli podílet na úhradě nákladů za kurz pro účastníky, kteří budou z ORP Jičín. V jaké výši však bude záležet podle počtu přihlášených účastníků.
 
Termíny jednotlivých setkání kurzu:
  • SO 29.3.    8 h od 9:00 -16:30
  • ČT 17.4.    8 h od 9:00 -16:30
  • PÁ 2.5.      8 h od 9:00 -16:30
  • SO 24.5.    8 h od 9:00 -16:30
  • ČT 5.6.      4 h od 15:00 – 18:30
  • Út 17.6.     4 h od 15:00 – 18:30
Místo setkávání: ZŠ a MŠ Dětenice - v současné době na adrese: Osenice 27, 507 23 Libáň
 
Lektoři ze společnosti JOB - Spolek pro inovace.
 
Přihlašování nejpozději do pátku 28.2.2025 do 12:00 hodin.
 
PRO KOHO JE KURZ URČEN 

Kurz je určen pro začínající i zkušené učitele ZŠ, kteří:

  • hledají takové cesty výuky, aby si žáci i studenti nové učivo déle pamatovali a propojili se stávajícími znalostmi a dovednostmi,
  • si chtějí z kurzu odnést praktické nástroje, které mohou hned druhý den využít ve svých třídách.  
Uvítáme především pedagogy z řad malotřídních škol z území ORP Jičín, aby došlo k provázání a vzájemnému sdílení zkušeností v obdobně velké škole.

Součástí kurzu je plnění „domácích tréninků“, ve kterých procvičujeme dovednosti probírané v kurzu.

měrem kurzu je:

  • doplnit výbavu začínajících učitelů nástroji pro efektivní výuku,
  • podpořit zkušenější učitele v cíleném využívání metod, které jsou v souladu s výzkumy o tom, jak se mozek dobře učí,
  • mentorům a učitelům, kteří pečují o pedagogický rozvoj kolegů, rozšířit pohled o to, jak podporovat učitele v plánování a vedení efektivní výuky.

Na kurzu se budeme učit:

  • vybírat metody výuky s ohledem na cíle učení, fázi výuky a zkušenost žáků,
  • posilovat využití reflexe, aby pomáhala učiteli i žákům plánovat další učení,
  • nakládat s otázkami tak, abychom se méně ptali a více se dozvěděli,
  • využívat při plánování a realizaci výuky aktuální poznatky neurověd.
TÉMATA KURZU 
  • Metody aktivního učení (na vlastní kůži několik metod každý kurzovní den s následným rozborem)
  • Grafické organizéry (na vlastní kůži alespoň dva grafické organizéry každý kurzovní den s následným rozborem)
  • Čtyři podobnosti mezi žáky (bezpečné prostředí, možnost volby, každý si na to musí přijít sám, učení propojené s emocí)
  • Rozdíly mezi žáky − styly učení (různé koncepty)
  • Jak se mozek učí − střípky aktuálních poznatků neurověd
  • Plánování prostřednictvím třífázového modelu učení E-U-R (evokace-uvědomění si významu-reflexe)
  • Co může ovlivnit učitel
  • Motivace − cesta k ní a jak ji nepošlapat
  • Mýty o učení 
K získání osvědčení je potřeba minimálně 80% účast na vzdělávacích dnech.  
Součástí kurzu je plnění „domácích tréninků“, ve kterých procvičujeme dovednosti probírané v kurzu. 
 
Přihlašování prostřednictvím tohoto formuláře:
 


Komentáře


Žádné komentáře doposud nebyly přidány.

Přidat komentář

Vámi zadané osobní údaje budeme zpracovávat za účelem odpovědi. Bližší informace naleznete v zásadách zpracování osobních údajů