Metodický kurz
V rámci projektu Místní akční plán rozvoje vzdělávání pro ORP Jičín IV jsme ve spolupráci se ZŠ a MŠ Dětenice domluvili realizaci Metodického kurzu od společnosti JOB - spolek pro inovace.
Z projektu MAP pro ORP Jičín IV bychom se částečně mohli podílet na úhradě nákladů za kurz pro účastníky, kteří budou z ORP Jičín. V jaké výši však bude záležet podle počtu přihlášených účastníků.
Termíny jednotlivých setkání kurzu:
- SO 29.3. 8 h od 9:00 -16:30
- ČT 17.4. 8 h od 9:00 -16:30
- PÁ 2.5. 8 h od 9:00 -16:30
- SO 24.5. 8 h od 9:00 -16:30
- ČT 5.6. 4 h od 15:00 – 18:30
- Út 17.6. 4 h od 15:00 – 18:30
Místo setkávání: ZŠ a MŠ Dětenice - v současné době na adrese: Osenice 27, 507 23 Libáň
Lektoři ze společnosti JOB - Spolek pro inovace.
Přihlašování nejpozději do pátku 28.2.2025 do 12:00 hodin.
Kurz je určen pro začínající i zkušené učitele ZŠ, kteří:
- hledají takové cesty výuky, aby si žáci i studenti nové učivo déle pamatovali a propojili se stávajícími znalostmi a dovednostmi,
- si chtějí z kurzu odnést praktické nástroje, které mohou hned druhý den využít ve svých třídách.
Uvítáme především pedagogy z řad malotřídních škol z území ORP Jičín, aby došlo k provázání a vzájemnému sdílení zkušeností v obdobně velké škole.
Součástí kurzu je plnění „domácích tréninků“, ve kterých procvičujeme dovednosti probírané v kurzu.
Záměrem kurzu je:
- doplnit výbavu začínajících učitelů nástroji pro efektivní výuku,
- podpořit zkušenější učitele v cíleném využívání metod, které jsou v souladu s výzkumy o tom, jak se mozek dobře učí,
- mentorům a učitelům, kteří pečují o pedagogický rozvoj kolegů, rozšířit pohled o to, jak podporovat učitele v plánování a vedení efektivní výuky.
Na kurzu se budeme učit:
- vybírat metody výuky s ohledem na cíle učení, fázi výuky a zkušenost žáků,
- posilovat využití reflexe, aby pomáhala učiteli i žákům plánovat další učení,
- nakládat s otázkami tak, abychom se méně ptali a více se dozvěděli,
- využívat při plánování a realizaci výuky aktuální poznatky neurověd.
- Metody aktivního učení (na vlastní kůži několik metod každý kurzovní den s následným rozborem)
- Grafické organizéry (na vlastní kůži alespoň dva grafické organizéry každý kurzovní den s následným rozborem)
- Čtyři podobnosti mezi žáky (bezpečné prostředí, možnost volby, každý si na to musí přijít sám, učení propojené s emocí)
- Rozdíly mezi žáky − styly učení (různé koncepty)
- Jak se mozek učí − střípky aktuálních poznatků neurověd
- Plánování prostřednictvím třífázového modelu učení E-U-R (evokace-uvědomění si významu-reflexe)
- Co může ovlivnit učitel
- Motivace − cesta k ní a jak ji nepošlapat
- Mýty o učení
K získání osvědčení je potřeba minimálně 80% účast na vzdělávacích dnech.
Součástí kurzu je plnění „domácích tréninků“, ve kterých procvičujeme dovednosti probírané v kurzu.
Přihlašování prostřednictvím tohoto formuláře:
Přidat komentář