Skupina Místních lídrů, která ke konci loňského roku dostala nového vedoucího Jiřího Jínu, se opět sešla, aby navázala na práci z listopadu, kdy se otevřela otázka, jak naplnit implementační aktivitu Otevřeno za protiepidemických opatření.
Setkání poskytlo dostatek času k okomentování jednotlivých nápadů a vytvoření tabulky, která bude sloužit jako inspirace pro konzultanty Otevřeno. Největší ohlas získal návrh na online setkání žákovských parlamentů se zřizovateli, nebo zapojení škol do Geocachingu.
Tabulku s inspirativními nápady najdete zde.
Další část setkání byla věnována doporučením na lektory k setkávání asistentů pedagoga, kterou realizační tým MAP aktuálně připravuje.
Došlo ale i na důležité sdílení zkušeností, které se tentokrát týkalo ukončení pololetí, konkrétně vedení online třídních schůzek a hodnocení v pololetí. Někteří účastníci mají zkušenosti jako pedagogové nebo jako rodiče s triádami - tedy setkání učitel-rodič-žák. Tato forma je sice velmi náročná pro učitele, jejich přínos je ale oproti hromadným "informativním" třídním schůzkám veliký. Zkušenosti s nimi mají na ZŠ v Lázních Bělohrad a ukazuje se, že 60 - 70% rodičů má o tuto variantu zájem. Realizace triád online by neměla být problémem. Přeci jen se ale objevily i nápady jak interaktivněji zapojit rodiče do tradičních třídních schůzek - například využitím padletu či slido, i třeba formou vzkazu dětem bezprostředně po třídních schůzkách, které si pak děti další den při výuce čtou.
Co se týká tématu hodnocení, došlo ke shodě, že hodnocení v pololetí pozbývá významu. Hana Kubová ze ZŠ Bodlák a Pampeliška sdílela své zkušenosti se slovním hodnocením, které mají na škole již zavedeno.
Další setkání Místních lídrů je naplánováno na 4. května 2021.
Žádné komentáře doposud nebyly přidány.
Přidat komentář