V plné sestavě se sešli členové pracovní skupiny asistenti pedagoga (PS AP), a to v úterý 14.3. v učebně jičínského zámku, aby sdíleli své zkušenosti. V úvodu proběhlo krátké představovací kolečko a členové vyjadřovali svá očekávání od pravidelných setkání. Společně také sdíleli zkušenosti z kmenových škol.
Pracovní podmínky asistentů pedagoga (AP) jsou na jednotlivých školách různé. Některé AP dostávají po 3 letech práce na škole smlouvu na dobu neurčitou, ale stále je mnoho asistentů, kteří mají i roky opakovaně smlouvu na dobu určitou. Nejednotnost vládne i v oblasti zařazení do platových tříd, rozdělení pracovní činnosti na přímou a nepřímou práci. V oblasti odměňování není žádný průhledný systém, který by mohl být i pro asistenta pedagoga motivační.
Na některých školách již probíhá metodické vedení AP. Funkci vedoucího zastává zpravidla zástupce ředitele nebo výchovný poradce příp. speciální pedagog. Ale jsou stále školy, kde asistenti přímou pravidelnou podporu nemají.
Ve druhé polovině setkání proběhl brainstorming, kde AP definovali, co by jim pomohlo, aby se jich pozice ve škole zlepšila a zvyšovali si svoji kvalifikaci a odbornost. Asistenti by se rádi vzdělávali a prohlubovali své znalosti v celé škále potřebných speciálních vzdělávacích potřeb žáků. Jako důležité vidí i společné vzdělávání asistentů s učiteli, tak aby byly jasně nastaveny kompetence a efektivní komunikace. Důležité jsou i praktické dovednosti a zásobník „první pomoci“. Práce asistentů je velmi náročná a nelze tedy zapomenout na podporu duševního zdraví. Tady by AP ocenili semináře na praktické návody, jak si udržet „čistou hlavu“.
Další setkání se uskuteční v úterý 16.5. od 15.30 hodin v PPP a SPC Jičín. Členka PS AP V. Brychtová povede v rámci setkání seminář na téma „přetrvávající primární reflexy u dětí“.
Žádné komentáře doposud nebyly přidány.
Přidat komentář