Členové pracovní skupiny pro financování se sešli v úterý 11.10. letos naposledy. Hned v úvodu probrali otázku ukrajinských žáků. Školy bojují s velkou zátěží, která je kladena na učitele, aby tyto děti dostaly co nejlepší péči. Kromě běžné výuky mají nárok na výuku českého jazyka. Jeho znalost je posune i v dalších předmětech. Kromě jazykové bariéry je zde problém s odlišnými návyky i motivací jednotlivých žáků. Neméně důležitým faktorem je sociální zázemí, které má na vzdělávání také dopad. Ve společnosti se začíná objevovat jistá „nevole“ ukrajinské žáky podporovat víc, než je nutné. To může souviset i s postupující finanční a energetickou krizí, která má dopad na českou společnost.
Otázka energetických úspor se nevyhnula ani školám. Ředitelé hledají rezervy, kde se dá. Pořizují úspornější osvětlení, spořiče vody, hospodárně topí a zároveň hledají další možnosti, jak efektivně snížit náklady.
Další nedílnou součástí práce vedení školy je hledání zdrojů financí, které by mohly napomoci k lepšímu vybavení nebo dalšímu vzdělávání pedagogů. I tady je prostředků nedostatek. Ředitelé byli též informováni o podmínkách připravovaných výzev z IROPu na přímo a prostřednictvím MAS pro rozvoj škol.
Změna se zřejmě chystá v oblasti financování asistentů pedagoga. Školy se trochu obávají, aby o asistenty nepřišly. Jejich práce si velmi váží. Vzhledem k inkluzi a přílivu ukrajinských žáků hrají asistenti pedagoga nezastupitelnou roli. Bez nich si to dnes mnohdy ani nedovedou ve třídách představit.
Po době covidové, která ještě není zcela za námi, čelí ředitelé dalším velmi těžkým výzvám.
MAP je bude i nadále podporovat, a to třeba formou pravidelného setkávání a sdílení v pracovní skupině. Další setkání se uskuteční po novém roce. Termíny budou včas zveřejněny.
Žádné komentáře doposud nebyly přidány.
Přidat komentář