V úterý 10. listopadu se naposledy v tomto roce sešli členové pracovní skupiny na podporu rovných příležitostí. Už asi nikoho nepřekvapila pozvánka na „virtuální“ setkání.
Jaroslav Jirásko, vedoucí pracovní skupiny, seznámil účastníky se zprávou České školní inspekce, která zjišťovala Zkušenosti žáků a učitelů základních škol s distanční výukou ve 2. pololetí školního roku 2019/2020. Z této zprávy mimo jiné vyplynulo, že dětem chybí sociální kontakt s vrstevníky a do školy se těší. Rovněž upozornil, že ve skutečnosti je daleko více žáků, kteří se neúčastní on-line výuky, než bylo v médiích prezentováno. Tato skutečnost vede k narůstajícím rozdílům mezi žáky ve vzdělání.
Setkání se účastnil metodik prevence Lukáš Nálevka, který představil nový projekt PPP a SPC Jičín , skrze který reaguje poradna na aktuální situaci a začne své služby nabízet online. Projekt na podporu pedagogů, rodičů i samotným dětí bude zveřejněn nejspíš během následujícího týdne.
Dalším hostem byla Jana Hrnčířová z Krajského úřadu HK z odboru školství - oddělení primárního a zájmového vzdělávání, která představila preventivní aktivity, které kraj zaštiťuje. Jsou to například: lekce a soutěže projektu „Kraje pro bezpečný internet“, online kurz „Buď safe on-line“, projekty „E-bezpečí“ nebo „Digitální stopa“. Vzhledem k přibývajícím dotazům, týkajícím se bezpečné komunikace dětí na internetu, byly tyto informace ze strany odborníků na prevenci velmi vítané.
Diskuze na pracovní skupině se dotkla i role asistenta pedagoga během distanční výuky. Školy se snaží asistenty zapojovat do on-line hodin, poskytují podporu pedagogům a mnohdy pracují s žáky individuálně dle jejich potřeb.
Žádné komentáře doposud nebyly přidány.
Přidat komentář