V úterý 25. května společně zasedli ke svým monitorům členové pracovní skupiny na podporu rovných příležitostí. Milým hostem byla školní psycholožka Gabriela Prodělalová, která působí na jičínské a bělohradské základní škole. Přítomné členy seznámila s problémy, které řeší u dětí po jejich návratu do škol. Děti rozdělila do dvou skupin. První skupina se bez problémů adaptovala. Do druhé skupiny patří děti, které návrat do školy z různých důvodů zvládají s většími či menšími obtížemi. Jako důležitý ukazatel se jeví míra podpory, jakou děti dostaly během distanční výuky ve své rodině. Někdy problémy způsobuje až přehnaný dohled a pomoc dítěti, kterému ve škole tato podpora chybí a dostává se do nekomfortní zóny. Opakem je nedostatečná podpora a dohled ze strany rodičů, nepodnětné prostředí, nekontrolovaný a neomezený čas na internetu. Z toho pramení nesoustředěnost, příp. psychosomatické problémy. Velmi také záleželo na tom, zda žáci se speciálními vzdělávacími potřebami byli po dobu distanční výuky ošetřeni a dostalo se jim potřebné péče. Tito žáci nemusí mít při adaptaci výrazné problémy na rozdíl od žáků, kterým se této podpory nedostalo nebo neměli podnětné prostředí v rodině. On-line výuka nevyhovovala ani žákům s poruchami pozornosti, pro které byla výuka na dálku obtížně zvládnutelná. U žáků se ve zvýšené míře objevují bolesti hlavy a začínají být i více nemocné. Na toto téma navazovala i otázka, jak ředitelé nastavili adaptační období a zda zjišťovali u žáků, jak se cítí a zvládají návrat do škol.
Následoval krátký komentář J. Jiráska ke SWOT analýze rovných příležitostí, kterou pracovní skupina definovala na minulé schůzce. Konečný výstup z této analýzy pracovní skupina sestaví na setkání na podzim.
Na závěr vystoupila jako host Barbora Tmějová, regionální konzultantka Domu zahraniční spolupráce, která představila programy Erasmus+ a Evropský sbor solidarity.
Další setkání se uskuteční na podzim 19. 10. 2021 od 16 hodin.
Žádné komentáře doposud nebyly přidány.
Přidat komentář