V úterý 5.11. se sešlo 17 členů pracovní skupiny asistenti pedagoga ve velké učebně na jičínském zámku. Již na minulém setkání se věnovali tématu „portfolio žáka“ se speciálními vzdělávacími potřebami.
Jejich dalším úkolem bylo doplnění jednotlivých bodů portfolia. Zároveň proběhla diskuse, jak tyto informace uchovávat a předávat, tak aby byla zajištěna bezpečnost a ochrana údajů o žákovi. Portfolio vnímají asistenti pedagoga jako velmi dobrý pomocný nástroj při přechodu dětí z MŠ na ZŠ, z 1. st. ZŠ na 2. st. ZŠ, příp. na SŠ. Poskytne ucelené informace o žákovi v příp., že dojde k výměně asistenta pedagoga, s žákem pracuje více pedagogů nebo může posloužit jako podklad do zpráv pro PPP a SPC. Způsob a forma využití portfolia bude záležet na jednotlivých asistentech, ale také na zavedené kultuře jednotlivých škol.
Na některých školách využívají k zápisu o žákovi Bakaláře, jinde dávají přednost psané formě. Podmínky jednotlivých asistentů ve školách jsou velmi rozdílné.
Rovněž znalosti a zkušenosti mají asistenti různé. I to je důvod k dalšímu vzdělávání. MAP chystá pro asistenty seminář na téma „Inspirace pro práci asistentů pedagoga“ s lektorkou P. Ambrožovou, který proběhne v následujících měsících. Pro bližší informace sledujte naše stránky https://map.otevrenezahrady.cz/.
Další setkání PS AP se uskuteční po novém roce. Termíny budou včas zveřejněny.
Žádné komentáře doposud nebyly přidány.
Přidat komentář