Fulltextové vyhledávání

Drobečková navigace

Úvod > Aktuality > AKTUALIZUJEME - Aktuální informace k OP VVV v souvislosti s vyhlášením nouzového stavu

AKTUALIZUJEME - Aktuální informace k OP VVV v souvislosti s vyhlášením nouzového stavu



Datum konání:
12.4.2020

Aktualizace k 30. březnu 2020: 

Řídicí orgán OP VVV si je vědom možných negativních dopadů mimořádných opatření kvůli pandemii koronaviru na realizaci šablon. Z tohoto důvodu předkládáme příjemcům možná řešení k minimalizaci rizik. Věříme, že tento dokument pomůže přijmout taková opatření, aby naplnění cílů projektů nebylo ohroženo.
Dokument ke stažení ZDE.

______

V souvislosti s aktuálním děním v ČR i v oblasti vzdělávání sdílíme informace, které jsme obdrželi. Prosíme o trpělivost a v případě nových změn v oblasti OP VVV Vás budeme informovat.

Aktuální informace pro žadatele OP VVV a příjemce OP VVV, OP VK a OP VaVpI najdete ke stažení ZDE

  • Doporučení školám: personální šablony_ pokud mohou zaměstnanci školy/školského zařízení v souladu s opatřením vlády pracovat (v budově školy/z domova), je možné uplatňovat za tyto dny personální šablony. V souladu s pracovními činnostmi v pracovní smlouvě/DPČ/DPP bude zaměstnanec/pracovník pracovat i v nepřítomnosti dětí/žáků/účastníků. V pracovněprávních dokumentech je nutné zkontrolovat a případně i doplnit místo výkonu práce, popř. typy činností.využijte veškeré možnosti, které vám současné nastavení šablon umožňuje, př. školní asistenti nemusejí jen pracovat z domova, ale mohou i např. roznášet (v ochranných pomůckách) v rámci své pracovní doby vytištěné materiály do schránek jednotlivých školáků, nebo jiné činnosti.
  • V pravidelných aktivitách (kluby, doučování, využití ICT ve výuce) lze nerealizovat výuku v daném týdnu/týdnech a nahradit ji v následujících týdnech.
  • Pokud nepůjde realizovat jednorázové aktivity (vzdělávání DVPP, projektové dny, setkávání s rodiči atd.), nelze čerpat šablony za zrušené aktivity. Plánované aktivity lze samozřejmě přesunout na jiný termín.
  • Situace ohledně způsobilosti nákladů v Šablonách II se na MŠMT urgentně řeší, během příštího týdne bude vydána oficiální zpráva s konkrétními doporučeními. V zájmu co nejrychlejšího nalezení řešení v problematických oblastech (je nutno řešit s komisí EU) vás touto cestou prosím o nezasílání (prosím alespoň na týden) dotazů týkajících se administrace Šablon II na MŠMT. Prosím dotazy si schraňujte, snažte se je dát do celků, aby se pořád neopakovaly. Na MŠMT chodí nejčastěji tyto dotazy:  možnost on-line práce/vzdělávání  v jednotlivých šablonách a o způsob dokladování, možnost prodloužení realizace šablon o týdny zavřené školy/školského zařízení, o možnost prodloužení projektů a o možnost čerpání náhrad z důvodu překážky na straně zaměstnavatele. Na odpovědích MŠMT intenzivně pracuje a vydá oficiální stanovisko. Děkuji za pochopení.

 Také ministerstvo pro místní rozvoj se k situaci vyjádřilo, info naleznete ZDE

 

 


Komentáře


Žádné komentáře doposud nebyly přidány.

Přidat komentář

Vámi zadané osobní údaje budeme zpracovávat za účelem odpovědi. Bližší informace naleznete v zásadách zpracování osobních údajů