Vyhledat v katalogu

Drobečková navigace

Úvod > Co je Map > Vzdělávací aktivity > Seminář Hejného metody pro 1. stupeň ZŠ - předběžný zájem

Seminář Hejného metody pro 1. stupeň ZŠ - předběžný zájem



Datum konání:
1.1.2018
Datum ukončení:
31.3.2018

V prvním čtvrtletí roku 2018 plánujeme konání semináře Hejného metody na 1. stupni ZŠ od společnosti H-mat, o. p. s.

Jedná se o tyto dva čtyř hodinové semináře:

  • Základy Hejného metody na 1. stupni ZŠ
  • Matematická prostředí v Hejného metodě na 1. stupni ZŠ

Pokud patříte mezi zájemce o tento seminář a chtěli byste se ho zúčastnit, prosíme o vyplnění krátkého formuláře, který slouží k zjištění zájmu (viz níže). 

Obsah semináře 

Základy Hejného metody na 1. stupni ZŠ

Seminář je určen pro učitele 1. st. ZŠ, kteří chtějí začít učit matematiku metodou Hejného, nebo kteří uvažují o využití některých prvků této metody ve své výuce. Semináři bude zaměřen na následující myšlenky:

A. Východiska vyučovací metody prof. Hejného – vyučování orientované na budování schémat (genetický konstruktivismus)

B. Cíle výuky metody genetického konstruktivismu a její principy, změna role učitele při výuce a v poznávacím procesu žáka

C. Koncepce učiva v učebnicích Hejného – budování mentálních matematických schémat prostřednictvím práce v matematických prostředích, rozvoj tvořivosti, intelektu i osobnostních vlastností žáka

D. Rozvoj číselných představ. Jak se buduje dobré porozumění číslům, číselným operacím a relacím. Jak se buduje propedeutika pojmů potřebných v budoucnu (zlomky, záporná čísla)

E. Rozvoj porozumění geometrickým 2D i 3D pojmů. Od manipulací k představám a abstrakci

Vše bude ilustrováno konkrétními příklady. Účastníci sami prožijí situaci objevování, kterou by měli dopřávat žákům. Součástí semináře bude diskuse o problémech a otázkách souvisejících se zavedením inovativního pojetí matematiky a přístupu k vyučování.

Matematická prostředí v Hejného metodě na 1. stupni ZŠ

Dobré porozumění matematickým pojmům, vztahům mezi nimi v Hejného metodě zajišťuje značné a velice pestré množství různých prostředí. Účastníci se aktivně seznámí s několika vybranými výukovými prostředími tak, jak jsou koncipovány v průběhu 1.- 5. ročníku. Seminář bude členěn do několika etap:

A. Aktivní seznámení účastníků s vybraným výukovým prostředím způsobem, který učitel může aplikovat ve své třídě. Organizace práce třídy. Didaktické cíle první etapy práce s prostředím.

B. Gradace úloh vybraného prostředí podle obtížnosti, řešení úloh různé úrovně. Tvorba úloh snadných i náročnějších. Didaktické cíle druhé etapy: rozvoj schopnosti vzájemně propojit poznatky v rámci jednoho prostředí i z různých prostředí a zkvalitnit porozumění budovaným  pojmům a vztahům. Tvorba úloh vhodných pro individualizaci výuky. Různé žákovské řešitelské strategie.

C. Shrnující didaktický pohled na vybrané prostředí na 1. stupni ZŠ – souhrn znalostí, schopností a dovednosti žáků, které řešením úloh v daném prostředí žáci rozvíjí a budují. Přesah daného prostředí na 2. stupeň ZŠ – matematické pojmy a vztahy a jejich propedeutika.

Formulář pro zájemce

 


Komentáře


  • 31. 10. 2017 20:06
    Marta Novotná
    Seminář Hejného metody Matematiky pro 1.st.zš

    Jsem asistent pedagoga na 2.zš ,kde se vyučuje Ma metodou Hejného a proto mám zájem o Váš seminář.Děkuji za info a pochopení.
    Novotná M.


Přidat komentář

Vámi zadané osobní údaje budeme zpracovávat my, a to pro možnost vám odpovědět. Bližší informace naleznete v zásadách zpracování osobních údajů