Jak rozvíjet čtenářské dovednosti
u dětí ve věku 4-6 let
Unikátní program práce
s beletristickou i naučnou knihou
Propojení zážitku z knihy
s vlastními zkušenostmi a znalostmi
Zajímavé a podnětné otázky k textu
a další smysluplné aktivity
Lektorky: Mgr. Květa Krüger a Mgr. Kateřina Šafránková
20. a 21. listopadu 2020
Knihovna Václava Čtvrtka Jičín, Denisova 400, Jičín
1. den (pátek): 10:00 - 17:30 včetně pauzy na oběd
2. den (sobota): 8:30 - 13:30 bez pauzy na oběd
Určeno pro učitele MŠ a 1. - 3. tříd ZŠ z ORP Jičín, pro které je seminář zdarma. Kapacita semináře je 25 osob a je nutné se přihlásit (viz přihláška níže).
Na semináři se seznámíte s několika metodami aktivního učení, které rozvíjejí kritické myšlení a čtenářskou gramotnost. Osvojené metody vám pomohou vést děti nejen ke kritickému myšlení, ale i k pozornému naslouchání a porozumění textu. Ukážeme vám první kroky, které vedou k získání čtenářských dovedností (např. vizualizace, předvídání, hledání souvislostí). Představíme různorodé postupy, jak dosáhnout toho, aby si děti přirozeně, nenásilně a s radostí dovednosti natrénovaly a neztratily radost a potěšení z příběhů i poznání.
V modelových lekcích se zabýváme tématy, která jsou blízká dětem předškolního a raně školního věku. Ukážeme si, jaké možnosti nám skýtá hlasitá četba, diskuse či promyšlené a zacílené sledování filmu k danému tématu. Všechny metody a techniky budeme modelovat, vyzkoušíte si je a společně je rozebereme.
Mgr. Kateřina Šafránková
S kritickým myšlením je spojena celá moje pedagogická kariéra. Pracovala jsem jako učitelka českého jazyka na gymnáziu, šéfredaktorka časopisu Kritické listy, expertka na čtenářství a čtenářskou gramotnost v různých projektech. Nyní jsem certifikovanou lektorkou a koordinátorkou programu RWCT, ředitelkou Kritického myšlení, pedagogickou konzultantkou v několika školách (v Litvínově, Chýni, Krnově), nakladatelkou (www.nakladatelstvi-safran.cz), členkou týmu čtenářského kontinua v projektu Pomáháme školám k úspěchu a vášnivou čtenářkou.
Mgr. Květa Krüger
Moje pedagogická práce je od počátku velmi různorodá a zajímavá. Působila jsem na různých typech škol (například na velké sídlištní škole i na židovské škole v centru Prahy), učila jsem děti malé i starší, pracovala jsem s dětmi nadanými i s dětmi se specifickými potřebami. Postupně jsem byla učitelkou, zástupkyní ředitele, lektorkou a pedagogickou konzultantkou. V práci konzultantky mohu zúročit všechny své předchozí zkušenosti a díky kontaktu s mnoha skvělými učiteli a kolegy se stále učím novým dovednostem. V současné době působím čtvrtým rokem v ZŠ T. Šobra v Písku, na Gymnáziu Na Zatlance v Praze a v dalších školách. Odborně se zajímám se o čtenářství a ráda čtu.
Žádné komentáře doposud nebyly přidány.
Přidat komentář