Fulltextové vyhledávání

Drobečková navigace

Úvod > Co je Map > Vzdělávací aktivity > Formativní hodnocení - září 2021

Formativní hodnocení - září 2021



Datum konání:
16.9.2021
Datum ukončení:
30.9.2021

AKT.: KAPACITA KURZU BYLA NAPLNĚNA, NOVĚ REGISTROVANÉ ZÁJEMCE BUDEME EVIDOVAT JAKO NÁHRADNÍKY A V PŘÍPADĚ UVOLNĚNÍ MÍSTA JE BUDEME KONTAKTOVAT.

Termín a čas konání:
1. část: čtvrtek 16. září 2021, 13:00 - 17:00
2. část: čtvrtek 30. září 2021, 13:00 - 17:00

Místo konání:
Základní škola, Jičín, Poděbradova 18, 506 01 Jičín

Lektorky: 
Mgr. Pavlína Seidlerová a Mgr. Jitka Hřebecká, JOB - spolek pro inovace

Akce je určena pro pedagogy z území ORP Jičín a je zdarma. Prosíme o přihlášení níže. V případě naplnění kapacity se můžete hlásit jako náhradníci. 

Anotace

V rámci kurzu prozkoumáme jeden z nejúčinnějších postupů vedoucích k efektivnímu vzdělávání žáků v heterogenních kolektivech. Posoudíme přínosy učebního prostředí, ve kterém učitelé nesrovnávají žáky mezi sebou, ale zaměřují se na dosahování učebních cílů u každého z nich. Zaměříme se na podmínky potřebné pro zavádění tohoto způsobu hodnocení, rizika, překážky a obtíže, které jej obvykle provázejí-z praktických zkušeností načerpáme inspirace, jak tato rizika, překážky a obtíže překonávat. Pojmenujeme přínosy symetrické komunikace mezi žákem a učitelem i žáky navzájem a přínosy poskytnutí okamžité zpětné vazby. Seznámíme se s výsledky výzkumů, které dokládají význam formativního hodnocení i to, jak formativní hodnocení podporuje u žáků důvěru ve spravedlivost školy a zvyšuje celkovou školní úspěšnost všech žáků.

V rámci kurzu se budeme zabývat východisky a smyslem kolegiální podpory. Pojmenujeme si nezbytné podmínky pro její efektivní zavádění a využívání; vyzkoušíme si rozdílné podoby kolegiální podpory – párovou výuku, náslechy, společné plánování, společnou reflexi, modelování a moderaci, konzultaci nad žákovskými pracemi, interní mentoring apod.

Lektorky

Mgr. Pavlína Seidlerová
Ve školství pracuje již dvacet pět let. Začínala na 1. stupni, pak si rozšířila vzdělání a učila i na druhém stupni a na víceletém gymnáziu. V průběhu těchto let si vyzkoušela role učitelky prvního i druhého stupně, zástupkyně ředitele i ředitelky, ale nejvíce jí přirostla k srdci role třídní učitelky. V rámci dalšího vzdělávání absolvovala například Montessori výcvik. Od roku 2017 je zapojena jako mentor v JOBu a v Učiteli naživo. Mentorské zkušenosti získala také např. v projektu Učíme (se) spolu Univerzity Hradec Králové a JOBu. Kromě mentoringu se profesně věnuje také koučování, facilitaci a supervizi, postupně se více zaměřuje na komunikační techniky a osobnostní rozvoj učitelů, růst jejich sebevědomí v učitelské roli.

Mgr. Jitka Hřebecká
Je ředitelkou Církevní ZŠ a MŠ ARCHA v Petroupimi. Školy, která vzdělává děti i na druhém stupni v nevrstevnických třídách. Formativním hodnocením se škola zabývá 5 let. Jitka dále spolupracuje s organizací Učitel naživo, kde je provázející učitelkou, lektorsky spolupracuje s organizací JOB a jako mentorka provází školy v projektu Growth Mindset.

Přihláška

AKT.: KAPACITA KURZU BYLA NAPLNĚNA, NOVĚ REGISTROVANÉ ZÁJEMCE BUDEME EVIDOVAT JAKO NÁHRADNÍKY A V PŘÍPADĚ UVOLNĚNÍ MÍSTA JE BUDEME KONTAKTOVAT. Děkujeme za pochopení.


Komentáře


Žádné komentáře doposud nebyly přidány.

Přidat komentář

Vámi zadané osobní údaje budeme zpracovávat my, a to pro možnost vám odpovědět. Bližší informace naleznete v zásadách zpracování osobních údajů