Vyhledat v katalogu

Drobečková navigace

Úvod > Co je Map > Vzdělávací aktivity > Bob Kartous: Nerovnosti v českém vzdělávacím systému

Bob Kartous: Nerovnosti v českém vzdělávacím systému



Datum konání:
15.9.2020

Nerovnosti v českém vzdělávacím systému 

Bob Kartous
Seminář s diskuzí 
Úterý 15. září 
14:30
Přednášková místnost jičínského zámku, Valdštejnovo nám.1 (vchod do muzea, přízemí)

Akce je zdarma a je nutné se na ni přihlásit - viz přihláška níže. 

Lektor je seznámený s výsledky dotazníkového šetření k rovným příležitostem na školách v našem regionu, které probíhalo na začátku letošního roku. Pozornost tedy bude věnována i konkrétní situaci v našem regionu. 

Obsah

Nerovnosti českého vzdělávání mají různé podoby. Projevují se například v nerovném  odměňování učitelé, jedné z nejdůležitějších společenských profesí. Projevují se podpoře jejich přípravy na vysokých školách a v míře financování pedagogických fakult. Projevují se v tom, že dosažené vzdělání je silně závislé na zázemí rodiny, přičemž vzdělávací systém neumí handicap dětí z nepodnětného prostředí zmírňovat. Nerovnosti ve vzdělávání zasahují regiony, ať už jde o podíl vysokoškolsky vzdělaných, nebo o zátěž v podobě sociálně vyloučených lokalit a reprodukce chudoby. Koronavirový experiment některé z těchto nerovností zcela obnažil. Podle spíše střízlivého odhadu se nepodařilo 10 tisíc žáků základních škol kontaktovat. Ve skutečnost to bude násobek dětí, které tři měsíce zůstaly izolovány od vzdělávání. Mnoho dalších se dostalo do pasti nároků distančního vzdělávání v podobě zadávání úkolů a nízké podpory rodiny. Ne všechny školy dokázaly otevřít pro své žáky skutečné digitální třídy. Tím se dostáváme k nerovnostem mezi školami, jež jsou v českém vzdělávacím systému propastné. Tož si pojďme říct, co se s tím dá dělat. A jak zabránit riziku dalšího prohlubování rozdílů.

Lektor

12244562_10203612595316031_4282932417212682950_o-780x405.jpgBob Kartous (1977) je profesionální provokatér veřejné diskuse. Je autorem knihy z žánru non-fiction s názvem No Future: Vezeme děti na parním stroji do virtuální reality?, která vychází v říjnu 2019. Od července 2020 je ředitelem Pražského inovačního institutu. Ve svém dřívějším působišti, think tanku EDUin, vytvořil koncept konceptu Auditu vzdělávacího systému v ČR. Spolupracoval s Aspen Institute Central Europe na přípravě výroční konference Aspen Annual. Je spoluzakladatelem expertní občanské platformy KoroNERV-20. O vzdělávání publikuje v řadě českých médií, pravidelně pro česká média komentuje události, které se ve vzdělávání odehrávají. Řečník a moderátor (Forum 2000, Meltingpot Colours of Ostrava, TEDx atp.). Poradce Jiřího Drahoše, předsedy vzdělávacího výboru Senátu Parlamentu ČR. Člen kolegia rektora Vysoké školy ekonomiky a managementu. Pomáhal rozjíždět vzdělávací startup Education Republic. S centrem současné kultury DOX zrealizoval vzdělávací program Synapse, jenž sestává z několika workshopů zaměřených na posílení sociálního a občanského povědomí mezi mladými lidmi. Je spoluautorem knihy 2036, kapitoly o budoucnosti vzdělávání. Působí jako editor Britských listů, kritického internetového deníku. Od roku 2018 slouží jako mluvčí Českých elfů, občanské skupiny zabývající se dezinformacemi v českém digitálním prostoru. Absolvoval Pedagogickou fakultu a Fakultu sportovních studií MU v Brně, doktorát získal na Mediálním institutu Fakultě sociálních studií UK v Praze. V roce 2019 mu byla Masarykovou univerzitou udělena malá bronzová medaile.

 

Přihláška


Komentáře


Žádné komentáře doposud nebyly přidány.

Přidat komentář

Vámi zadané osobní údaje budeme zpracovávat my, a to pro možnost vám odpovědět. Bližší informace naleznete v zásadách zpracování osobních údajů