Fulltextové vyhledávání

Drobečková navigace

Úvod > Články

Články


Místo pro zajímavé odkazy, inspirativní články, novinky a zajímavosti z oblasti vzdělávání.
V případě zájmu o konkrétní témata využijte předdefinovaných štítků. 

 

Video: Jaroslav Dušek na konferenci Jihlava mluví o vzdělávání

Jaroslav Dušek vystoupil na čtvrtém ročníku konference Jihlava mluví o vzdělávání, které se konalo v listopadu 2016. Konferenci pořádá Spolek montessori Jihlava a je zaměřená na unschooling, montessori pedagogiku a další blízká témata. Inspirativní video najdete v odkazu po rozkliknutí článku.

Více

Publikováno 16. 2. 2017 16:38
Doposud nekomentováno.
Přidat komentář

Podrobný informační materiál MŠMT ke vzdělávání dětí od 2 do 3 let v MŠ

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy vydává podrobnější informace ke vzdělávání dětí ve věku od 2 do 3 let v mateřských školách. Materiál je interaktivní, což zjednodušuje orientaci v textu. Materiál je ke stažení po rozkliknutí článku.

Více

Publikováno 16. 2. 2017 16:32
Doposud nekomentováno.
Přidat komentář

eDUin: Akční plány jako příležitost pro strategický rozvoj vzdělávání

EDUin, s přispěním nezávislých odborníků v oblasti vzdělávací politiky a poradenské společnosti PwC, připravil další vydání analýzy věnující se stavu a vývoji vzdělávacího systému. Audit identifikuje klíčová témata českého vzdělávání současnosti a blízké budoucnosti.

Více

Publikováno 16. 2. 2017 16:30
Doposud nekomentováno.
Přidat komentář

Informace o změně harmonogramu výzev IROP

Datum konání: 22. 12. 2016

Dovolujeme si Vás upozornit na aktualizaci harmonogramu výzev IROP na rok 2017. Více informací o změnách najdete v odkazu po rozkliknutí tohoto článku.

Více

Publikováno 29. 12. 2016 9:40
Doposud nekomentováno.
Přidat komentář

Rozhovor DVTV se Stanislavem Štěpáníkem nejen o výuce českého jazyka na základních školách

"Učitelé dnes žákům nevysvětlují, proč se dané věci učí a jak je použít v běžné komunikaci," domnívá se Stanislav Štěpáník z Pedagogické fakulty UK. Chce proto systém výuky ve školách změnit. Dětem podle něj navíc chybějí pozitivní vzory, protože ani v médiích se nemluví tak, jak by bylo správné. Dodává, že 80 procent maturantů se nedokáže souvisle vyjádřit. Odkaz na rozhovor Martina Veselovského pro DVTV najdete po rozkliknutí článku.

Více

Publikováno 21. 12. 2016 18:36
Doposud nekomentováno.
Přidat komentář

Druhé číslo newsletteru Strategického řízení a plánování NIDV

Oznamujeme, že vychází druhé číslo newsletteru projektu Strategické řízení a plánování ve školách a v územích, který realizuje Národní institut pro další vzdělávání (NIDV). Budeme rádi, když novému výtisku věnujete pozornost!

Více

Publikováno 19. 12. 2016 13:07
Doposud nekomentováno.
Přidat komentář

Reportáž České televize - kurzy matematiky Hejného i pro rodiče

Matematika podle Hejného se už vyučuje na více než jedné třetině základních škol a za poslední tři roky se s ní seznámilo skoro 8500 kantorů. Jak můžete slyšet v reportáži České televize z prosince 2017, nyní přicházejí na řadu rodiče, pro které některé školy začaly organizovat večerní kurzy. Rodiče se tak seznámí s metodou výuky, která se od té, na kterou bývali zvyklí oni sami, diametrálně liší. Díky kurzům tak rodiče rozumí zadání úkolů a dokážou děti na výuky připravit.

Více

Publikováno 19. 12. 2016 13:04
Doposud nekomentováno.
Přidat komentář

Hry pro rozvoj matematické gramotnosti pro ZŠ i MŠ z nabídky vydavatelství Infra

Jedna z teorií o učebních typech je založená na smyslovém vnímání. Podle této teorie rozdělujeme žáky na vizuální typy, auditivní a hmatové a pohybové typy. Obecně platí, že nejvíce se naučíme, když jsou zapojeny všechny smysly. Proto jsou jedním z vhodných učebních prostředků různé hry. Vydavatelství, nakladatelství a vzdělávací agentura Infra nabízí několik her na rozvoj matematické gramotnosti vhodných pro MŠ a první stupně ZŠ.

Více

Publikováno 5. 12. 2016 13:30
Doposud nekomentováno.
Přidat komentář

Hry pro rozvoj čtenářské gramotnosti pro ZŠ i MŠ z nabídky vydavatelství Infra

Jedna z teorií o učebních typech je založená na smyslovém vnímání. Podle této teorie rozdělujeme žáky na vizuální typy, auditivní a hmatové a pohybové typy. Obecně platí, že nejvíce se naučíme, když jsou zapojeny všechny smysly. Proto jsou jedním z vhodných učebních prostředků různé hry. Vydavatelství, nakladatelství a vzdělávací agentura Infra nabízí několik her na rozvoj čtenářské gramotnosti vhodných pro MŠ a první stupně ZŠ.

Více

Publikováno 5. 12. 2016 13:17
Doposud nekomentováno.
Přidat komentář

Integrovaný informační systém o uplatnění absolventů škol ISA+

V souvislosti s tématem Kariérové poradenství na ZŠ předáváme informace a materiály k poradenskému nástroji, který vznikl v Národním ústavu pro vzdělávání. ISA+ poskytuje zdarma a na jednom místě všestranné informace o školách, oborech vzdělávání i o uplatnění absolventů na trhu práce. Ty mohou sloužit nejen pro pracovníky, kteří se na ZŠ zabývají kariérovým poradenstvím, ale i učitelům průřezového tématu Člověk a svět práce.

Více

Publikováno 5. 12. 2016 13:03
Doposud nekomentováno.
Přidat komentář