Pracovní skupina na podporu matematické gramotnosti přivítala 7. 2. dvě nové členky. Již dlouhodobě stabilní pracovní skupina i nadále podpořila V. Slepičkovou ve funkci vedoucí.
V úvodu proběhla diskuse, jak povzbudit u dětí zájem o matematiku hravou formou určitých zastavení venku v terénu. Projekt byl měl za cíl zapojit celou rodinu. Měl by být přístupný i o víkendu. Časově by byl směřován k podzimu.
Hejného metoda strašák nebo výzva? V Jičíně Hejného matematiku vyučuje prakticky už jen B. Podhajská na 1. stupni na 4. ZŠ. Někteří pedagogové na dalších ZŠ používají prvky Hejného metody. Zkušenost je taková, že rodiče se bojí neznámého. V Radimi se podařilo tyto obavy rozptýlit v rámci „kavárny pro rodiče“, a v 1. – 5. třídě tuto metodu vyučují. Její velkou výhodou je, že nabízí tzv. gradované úlohy a všechny děti tak mohou zažít úspěch. Mohou hledat různé cesty ke správnému výsledku.
Školní rok vstoupil do druhého pololetí a školy se již pomalu chystají na zápisy budoucích prvňáčků. Každoročně se setkávají s dětmi, které mají odklady školní docházky. Kam s těmito dětmi? Nabízí se přípravné třídy, ale splnit podmínky na jejich zřízení není jednoduché. V Jičíně tuto roli plní 1. ZŠ, která má jednu přípravnou třídu. Bylo by potřeba více takových škol, ale také změnit přístup a respektovat u dětí odlišné tempo, netrvat tolik na výkonu, ale dát dítěti příležitost dozrát.
Další setkání pracovní skupiny se uskuteční v úterý 2.5.2023 od 16 hodin.
Žádné komentáře doposud nebyly přidány.
Přidat komentář