Fulltextové vyhledávání

Drobečková navigace

Úvod > Aktuality > "S úsměvem zní všechno lépe." Pedagogové se zúčastnili hlasového semináře

"S úsměvem zní všechno lépe." Pedagogové se zúčastnili hlasového semináře



Datum konání:
26.11.2019

V úterý 26. 11. 2019 proběhl v Jičíně v prostorách K-klubu pro dvě skupiny účastníků hlasový seminář Kateřiny Slukové, která zkoncipovala hlasovou metodu vokalsystem. Propojila v ní znalosti fonetiky a mnohaletou praxi operního pěvce. Specializuje se na zvukovou stránku hlasového projevu.

Informace, které jsme se během semináře dozvěděli, byly velmi podnětné a užitečné. Většina lidí bere vlastní hlas jako samozřejmost. 2019-12-05_22-25-07_821.jpgTo, že hlas je nedílnou součástí našich životů a je potřeba o něj pečovat, obvykle zjistí až v momentě, kdy o něj přijdou.

Vyjma hlasivek se na tvorbě hlasu podílí i další části našeho těla, díky nimž můžeme ovlivňovat vlastnosti hlasu – barvu, sílu, výšku a pružnost. Jsou jimi hrtan, plíce, bránice a rezonanční prostory v hlavě. Na semináři byla představena celá řada hlasových cvičení, díky nimž můžeme hlasu přidat na jasu a průraznosti. Zároveň proběhl i trénink bráničního dýchání, které je pro kvalitní tvorbu hlasu nezbytné. Brániční dýchání pomáhá odstraňovat hlasové křeče, pomáhá lépe pracovat s trémou a díky břišním svalům, které drží pevný a plynulý výdech, získává hlas důležitou dechovou oporu.

Neméně důležitá je hlasová hygiena. Hlasu škodí především křik a šepot, také únava, pobyt v prašném nebo klimatizovaném prostředí, kouření, stres a úzkost, alkohol, velké množství kávy či zeleného čaje, hormonální změny, prudké teplotní změny, příliš studené nebo příliš horké nápoje. Naopak pozitivní vliv na kvalitu hlasu má dostatek spánku, celkový zdravý životní styl, pozitivní emoce, zpěv, dostatečně větrané místnosti, hlasový klid, kontrola rezonance přiložením ruky na ucho.

Tou nejdůležitější informací, kterou jsme si ze semináře odnesli, je poučka, že s úsměvem nejenom jde, ale i zní všechno líp. I během telefonického hovoru je znát, zdali se mluvčí usmívá. Sami to můžete při příštím telefonování vyzkoušet.


Komentáře


Žádné komentáře doposud nebyly přidány.

Přidat komentář

Vámi zadané osobní údaje budeme zpracovávat za účelem odpovědi. Bližší informace naleznete v zásadách zpracování osobních údajů